CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

10 November 2008

Ya Allah,Hamba Yang Hina Mengadu

Sekadar Gambar Perhiasan Tetapi Penuh Dengan Penghayatan

Ya Allah, Hamba Yang Hina ini Mengadu,

Hambamu ini terlalu banyak dosa dengan Mu Ya Allah,
Aku sedar, aku tahu dan aku yakin,
Apa yang aku lakukan suatu yang salah dan dibenci oleh Mu,

Ya Allah, Hamba Yang Hina ini Mengadu,

Aku terlalu banyak melakukan maksiat dan kemurkaan Mu,
Aku tidak tahu samada aku masih diterima atau tidak,
Aku selalu memperbaharui Islam ku dengan kalimah 'La Ilaha Illallah',
Kerana ku takut aku sudah tidak dalam senarai orang muslim,
Aku takut Ya Allah,

Ya Allah, Hamba Yang Hina ini Mengadu,

Dengan dosa yang aku lakukan,
Aku tidak layak untuk ke syurga Mu,
Namun aku tidak sanggup untuk menanggung seksa Mu,
Aku takut Ya Allah, aku takut,
Kerana aku insan yang lemah,
Tidak ada kuasa dan kekuatan,
Tidak ada kudrat bahkan itu semua Engkau yang kurniakan,

Ya Allah, Hamba Yang Hina ini Mengadu,

Sesungguhnya Engkau Maha Pengampun,
Sesungguhnya Engkau Maha Penyayang,
Namun bukan aku ingin menggunakan dalil ini untuk melakukan dosa,
Aku tidak ingin untuk jadi manusia yang hina disisiMu,
Aku hanya inginkan keredhaan Mu,
Aku tidak takut dengan hinaan manusia,
Namun dengan hanya satu hinaan Mu sudah layak bagiku ke Neraka,
Mendapat azab dari Mu,
Menderita di sana,

Ya Allah, Hamba Yang Hina ini Mengadu,

Barilah peluang kepada ku untuk bertaubat kepada Mu,
Berilah semangat kepadaku untuk ku tidak mengulangi kesalahan lagi,
Sepertimana semangat para sahabat, tabi'in dan wali Mu,
Dalam mujahadahnya Ya Allah,

Ya Allah, Hamba Yang Hina ini Mengadu,

Aku malu dengan Mu,
Dengan dosa-dosa yang telah aku lakukan,
Aku menggunakan nafas yang Engkau anugerahkan,
Aku menggunakan kudrat yang Engkau anugerahkan,
Aku makan dari rezeki yang Engkau berikan,
Kadang-kadang aku tidak bersyukur dengan apa yang dikurniakan,
Tidak ingat pun bahawa itu adalah rezeki dari Mu Ya Allah,
Aku malu untuk mengadap Mu nanti,

Ya Allah, Hamba Yang Hina ini Mengadu,

Andai hari ini aku pergi dijemput Mu,
Pandanglah aku Ya Allah,
Jangan Engkau berpaling dari ku Ya Allah,
Jika tidak,aku akan menerima azabMa untuk selama-lamanya,
Matikanlah aku dalam mengingati Mu,
Dalam melakukan ibadah kepada Mu,
Dan,
Jangan sesekali Engkau matikan aku dalam kealpaan kepada Mu

Wahai Tuhan yang Maha Pengasih dan Pengampun.

(luahan hati insan yang bersedih atas segala musibah yang berlaku)

0 ulasan: